A facebookos közösség segítségével választja ki 2012 legjobb támogatandó programját az OTP Bank. A NIOK Alapítvánnyal együttműködésben indított Együttható pályázaton civil szervezetek, alapítványok és egyesületek indulhattak el a 3-5 millió forintos támogatásért.  Sorozatunkban bemutatjuk a 30, már a "középdöntőbe" jutott pályázót és programját.

Az Együttható pályázat szavazása már elindult az OTP Bank Facebook-oldalán. Itt te is eldöntheted, hogy melyik pályázat szimpatikus annyira, hogy a négytagú zsűri (Szalóki ÁgiTill AttilaGerencsér Balázs és Nagy Zoltán Péter) elé citálnád. ABC-sorrendben a harmadik öt program (az első ötöt itt, a másodikat itt találod):


Projekt neve: Integráció elősegítése a Devecseri fiatalok körében más módon.

Szervezet neve: Perspektíva a Jövőért Alapítvány

Info a szervezetről

Az alapítvány munkatársainak meggyőződése, hogy az eddigi "hagyományos" felfogásban értelmezett integrációs törekvések tévúton jártak, hiszen nem vették figyelembe az eltérő alapszocializációt és az ebből adódó jelentős különbségeket. Ez a megállapítás nagy ellenállásba ütközött a hagyományos sztereotípiákat hangoztató korábbi szociológusok részéről, mivel ők továbbra is azt az álláspontot képviselik, hogy elég összeterelni a különbözőképpen szocializálódott gyermekeket, és a többit a "természet megoldja". Látni kell azonban, hogy ez önmagában - nevelés közbeiktatása nélkül - semmit nem old meg.

Projekt bemutatása

Az egyes társadalmi csoportok együttműködésének elősegítésének középpontjába, egy több szakaszból álló sportrendezvényt tettünk. A versenyen általános iskolák vehetnek részt Devecserről és annak környékéről. A vegyesen felállított iskolai csoportoknak egy közös „problémát” kell megoldaniuk, mégpedig úgy, hogy a legjobb „formájukat hozva” saját iskolai csoportjuk győzelmét segítsék elő. A pályázaton való helyezést követően az önkormányzat által ajánlott helyszínen, vagy egy iskolai udvar területén építenénk ki a sportjátékok lebonyolítására alkalmas helyszínt. A győztes csapatok gravírozott serleget kapnának, a két sportágban győztes csapat viszont egy budapesti, három napos kiránduláson is részt vehetne, ahol a „közös eredményt a csapatok együtt ünnepelhetnék” meg, ezáltal is erősítve az integrációs céllal beindított folyamatot.

Projekt hatásai

A projekt cca. 200 - 300 tanulót fog érinteni a sportversenyekbe való bevonás során. A vegyesen felállított iskolai csoportoknak egy közös „problémát” kell megoldaniuk. Előzetes felméréseink szerint a „sportvetélkedőhöz” a környező iskolák is csatlakozhatnak. A projektnek nemcsak a különböző társadalmi csoportok egymáshoz való közelítése miatt van jelentősége, de mint tudjuk a sport jó segítője a kitartásnak, a küzdeni tudásnak, így elősegíti a tanulásban való jobb teljesítést is. Végül, de nem utoljára a létrehozott projekt a helyszínen marad és remélhetően egy jó folyamatot fog elindítani, melynek következtében komoly előrelépést lehet tenni, az eredményes, integrációs folyamatokért.

Szervezet weboldala

http://www.perspektivaajovoertalapitvany.hu

 

 

Projekt neve: Jössz játszani?

Szervezet neve: Gyermekvilág-Ágyszínház Közhasznú Alapítvány

Info a szervezetről

Az Ágyszínház programjának célja, hogy a játék erejével, a játszás örömével javítsa a tartós kórházi kezelésre szoruló beteg gyerekek gyógyulási esélyeit. Az Alapítvány önkéntesei rendszeres, személyre szabott egyéni és közösségi élménnyel, a gyermekek egészséges énjét támogatva segítik oldani a betegségérzet kialakulásából adódó feszültséget.

Projekt bemutatása

Fővárosi kórházak gyermekosztályainak ambuláns kezelésein is szeretnénk megjelenni, hogy játékokkal oldjuk a kezelésre várakozó gyermekek és szüleik feszültségét, türelmetlenségét, félelmeit. Ehhez további körülbelül 30-50 új önkéntes bevonására van szükség. Frissítenünk kell a játékkészletet, mivel ez gyökeresen más helyzet, mint a krónikus osztályok adottságai. Képzéseket tartanánk az önkénteseknek, hogyan alkalmazkodjanak ehhez a fajta kihíváshoz. Ezzel egyben szélesedne az a kínálat, amit az önkénteseknek tudunk nyújtani szolgálati hely és időpont terén.

Projekt hatásai

A referenciánkban bemutatott helyszínen másfél év alatt az önkéntesek kb. 600-700 órát szolgáltak a gyermektraumatológián. 50 új önkéntessel, 10 új helyszínen végezhetünk szolgálatot. Ez a megfelelő óraszámmal és az érintett gyerekekkel számolva úgy 10 000 kis beteget jelent évente. Ez hálózatunk további bővülését eredményezheti; emberek értéktudatának megőrzésével jár; fiataloknak ad értelmes elfoglaltságot; megtévedt fiataloknak lehetőséget ad a szeretet erejének megtapasztalására; elindítja vagy segítheti egy emberközpontúbb gyógyító munka kialakulását; és ennyi kisgyerek megy haza félelem nélkül, mosolyogva, kis kezében egy csipeszrepülőt szorongatva.

Szervezet weboldala

http://www.agyszinhaz.hu

Szervezet Facebook/IWIW/egyéb-oldala

http://www.facebook.com/pages/Gyermekvil%C3%A1g-%C3%81gysz%C3%ADnh%C3%A1z-Alap%C3%ADtv%C3%A1ny/148901248472472?ref=ts

 

Projekt neve: Középiskolai Művészeti és Média Beavató Foglalkozások

Szervezet neve: Fugato Alapítvány

Info a szervezetről

Alapítványunk 2004 óta a következő tevékenységeket folytatja: A Fugato komoly-könnyűzenei szimfonikus zenekar, illetve fiatal művészek támogatása, kulturális rendezvények, versenyek szervezése, nemzetközi kapcsolatok építése és ápolása, hangversenyszervezés, az élőzene értékeinek terjesztése, utaztatás, az ifjúság zenei és kulturális nevelésének sokoldalúbbá tétele, a komolyzenei értékrend beemelése a könnyűzenei gondolkodásba. Az Alapítvány az elmúlt évek során a kulturális élet számos területének vált aktív résztvevőjévé.Továbbá az alapítvány fogadja be a Kontra Műhelyt, egy fiatalokból álló civil szervezetet, melynek célja pályakezdő művészek és társadalomtudósok közös munkára sarkallása.

Projekt bemutatása

A projekt arra igyekszik ráirányítani a figyelmet, hogy érdekfeszítő előadásokkal, a diákok közvetlen módon történő bevonásával és számukra is érdekes pedagógiai módszerekkel egyértelműen lehetséges kapcsolódási pontokat találni a magaskultúra és a populáris, könnyedebb művészeti ágak között. Projektünk keretében három fővárosi gimnáziumban tartunk foglalkozásokat, melyek témájukat tekintve a három alapvető művészeti ág, a színház, a vizuális művészetek és új média, valamint a zene köré épülnek. A foglalkozások során a diákok megismerkedhetnek ezen művészeti ágak alapfogalmaival, majd az elméletről a gyakorlatra helyeződik a hangsúly: a különböző ágazatok termékeinek (rajzfilmek, animációs filmek, fotók, festmények, komoly-, és könnyűzenei darabok) értékelése, elemzése következik. A végső cél a foglalkozások során felhalmozott ismeretek, technikák segítségével különböző alkotások (pl. rövidfilmek, reklámok) létrehozása. 

Projekt hatásai

A projekt által a közvetlen módon elértek száma, előzetes becsléseink alapján legalább 300 diákot jelent. Azonban a módszer, illetve az általa megvalósuló program publikálásra is kerül, ez által az elértek száma közvetetten minimum meghaladja az 1000 főt. A projekt a kultúra eszközeivel igyekszik hozzájárulni ahhoz, hogy a résztvevők a későbbiekben felelős döntések meghozatalára legyenek képesek az élet minden területén. A programban az ún. magaskultúra elemeinek és eszközeinek könnyedebb, fogyaszthatóbb, populáris stílusokkal való ötvözése alkalmas lehet egyfajta globális szemlélet kialakítására, a sokszínűségen keresztül így kialakulhat a résztvevőkben egy hosszú távon is megmaradó, mérlegelő gondolkodásmód. Az eredmények továbbélése érdekében tervezzük további programsorozatok megindítását, valamint ennek a programsorozatnak a kiterjesztését más középiskolákra is, különös hangsúlyt fektetve a vidéki intézmények bevonására.

Szervezet weboldala

http://www.fugato.org

Szervezet Facebook/IWIW/egyéb-oldala

http://www.facebook.com/pages/Fugato-Alap%C3%ADtv%C3%A1ny/176680709088786

Projekt weboldala

http://www.kontramuhely.hu/kozepiskolai_foglalkozasok/

 

 

Projekt neve: Különleges napok - autista gyermekekkel a közös mindennapokért

Szervezet neve: AUT-PONT Autista Gyermekekért és Fiatalokért Alapítvány

Info a szervezetről

Az 1999-ben szülői kezdeményezésre létrejött AUT-PONT Autista Gyermekekért és Fiatalokért Alapítvány, célja életminőség-javító szolgáltatások biztosítása a térségben élő autista gyermekek és családjuk számára. Célunk a térségben élő autista gyermekek családjuk életvitelének közelítése egy természetes életformához. Az AUT-PONT Alapítvány arra törekszik, hogy programjaival, kapcsolataival, naprakész információival, szolgáltatásaival e sajátos helyzetbe nevelkedő gyermekek, fiatalok illetve családjuk életét könnyítse. Korszerű autizmus specifikus központot működtetünk, az AUT-KÖZ-PONT Fogyatékosok Nappali Intézményét és a TÁM-PONT Támogató Szolgálatot. 

Projekt bemutatása

Az autizmussal élő személyeket, családjukat halmozottan éri diszkrimináció. Az átlagember számára természetesen elérhető szolgáltatások számukra nehezen hozzáférhetőek: gyakran nincs megfelelő óvoda, iskola számukra, a szabadidős–kulturális lehetőségek számukra korlátozottak. Általában az ismerethiány okozza az emberek elfordulását, idegenkedését az autizmussal élőktől. Viselkedésük, gesztusaik az átlagtól eltérőek, az emberek általában nem értik őket. Integrált projekt tevékenységeink az autizmussal élő személyek társadalmi el- és befogadását célozzák: - Mindannyian mások vagyunk - AUTIZMUS?! címmel egynapos látásmódformáló programok 600 általános iskolás gyermek részvételével, valamint - AUTIZMUS NAPJA szórakoztató, társadalmi szemléletformáló városi rendezvény 600 résztvevővel.

Projekt hatásai

A helyi társadalom valamennyi szereplője tekintetében elmondható, hogy bővebb ismeretekre van szükségük a befogadási készség, a szemléletváltoztatás előmozdítása érdekében. Jelen projekt keretében több kommunikációs csatornán információkat közvetítünk az autizmussal élő személyek élethelyzetéről. Az iskolai integrált szabadidős programok erősítik az elfogadás, befogadás folyamatát. Az alkalmanként részt vevő 100 kisdiák az érzékenyítő hatáson túl kortárs segítőként is támogathatja az autizmussal élő társait, szüleikkel is megosztják majd élményeiket, tapasztalataikat, egyúttal iskolánként 10-15 pedagógus is gyakorlati ismereteket szerezhet az autizmusról. Az Autizmus Napja rendezvényünk jól szolgálja az autizmussal kapcsolatos szemléletformálást a 600 résztvevő körében.

Szervezet weboldala

http://www.autpont.hu

Szervezet Facebook/IWIW/egyéb-oldala

http://iwiw.hu/AUTPONT.Alapitvany/adatlap?userID=14722871
http://www.facebook.com/pages/AUT-PONT-EGY%C3%9CTTHAT%C3%93-PROGRAM/188721404546718#!/

Projekt weboldala

http://www.facebook.com/#!/pages/AUT-PONT-EGY%C3%9CTTHAT%C3%93-PROGRAM/188721404546718

 

 

Projekt neve: M.I. JÁRAT

Szervezet neve: Magyar Mérnökhallgatók Egyesülete

Info a szervezetről

Az IAESTE-t 1948-ban tíz európai ország egyetemi professzora alapította azzal a céllal, hogy mérnökhallgatóik nemzetközi környezetben szerezhessenek értékes szakmai- és élettapasztalatokat, majd hazatérésük után saját hazájukban kamatoztassák tudásukat. Az első háború utáni találkozók célja, a kultúrák és országok közötti egyetértés elősegítése volt. Azóta az Egyesület több mint 85 országban van jelen világszerte, és több mint 300.000 hallgató vett részt csereprogramjában. Évente 7.000 diák kapja meg a lehetőséget, hogy szélesítse látókörét, és szakmai élményeket, tapasztalatokat gyűjtsön a világ egy másik oldalán. Magyarország 1983-ban csatlakozott az egyesülethez.

Projekt bemutatása

Magyarországon egyre aktuálisabb probléma a mérnökhiány. Egyesületünk a M.I.JÁRAT program keretei között önkéntes mérnökhallgatókkal szervezne olyan óralátogatásokat és előadásokat az ország különböző általános és középiskoláiban, melyekkel népszerűsíti a mérnökképzést és a mérnöki életpályát. A diákok körében általános probléma, hogy pályaválasztásuk során nincsenek tisztában milyen lehetőségeket, jövőképet és életformát nyújthat az általuk választott terület. Célunk, hogy hiteles példákkal, reális információkkal és kedvcsináló programokkal megismertessük velük, milyen is mérnökhallgatónak, mérnöknek lenni.

Projekt hatásai

Egy-egy út során 1-2 iskolát szeretnénk meglátogatni és párhuzamosan több osztályban előadást tartani. Így alkalmanként legalább 200 tinédzserrel személyes élmények alapján szerettetjük meg a mérnöki hivatást. A projekt lefutása alatt így közel 2000 diákkal teremtünk kapcsolatot. Hosszú távú hatása, hogy valós példákon keresztül a mérnöki hivatás irányába nyitottabb középiskolás diákréteg nevelődik ki, a mérnöki pálya valós presztízsként jelenjen meg a 13-18 éves korosztály fiataljai között. A hallgató diákságon túl a résztvevők számára is maradandó élményt nyújt a program, szembesítve őket azzal a felelősséggel, hogy a hallgató ifjúság őket tekinti hiteles, követendő példának.

Szervezet weboldala

http://www.iaeste.hu

Szervezet Facebook/IWIW/egyéb-oldala

http://twitter.com/#!/iaestehungary
http://www.facebook.com/iaeste.hungary